Dagbog fra Yoga uddannelse, Goa, Indien

Dagbog fra Yoga uddannelsen hos Himalaya Yoga, Goa, India

8. Oktober, 2018
Namaste alle 🙏
En lille hilsen fra min Yogalærer uddannelse her i Goa. Første uge er overstået og det er fantastisk 😃
Det er hårdt, varmt og super spændende og lærerigt, men da programmet er 6:30-18:30, så er der kun lige tid til at spise, lave lektier og sove - så jeg ser ikke så meget andet end shalaen (trænningssalen) 😊
Alt her er anderledes og en kulturel eksplosion for en afslappet nordbo - men her er de mest kompetente undervisere, sødeste indere, lækker mad, og super spændende omgivelser med junglen, stranden og det lille Mandrem samfund☀️
Alt det bedste til alle 🙏♥️
P.s. Internettet her er minimalt og strømmen går 3-4 gange om dagen, så jeg får derfor ikke alle SMS mails mv - men jeg træffes tilsyneladende bedst via Facebook messenger 😊
P.s.s. Til alle Krav Maga fyn’ere - håber i holder intensiteten i træningen derhjemme, oktober går hurtigt og vi skal have det sidste på plads i november så de der vil kan graduere 💪😊






14. oktober

En hilsen til alle her fra Goa 🙏
Uge 2 blev en stor omgang, men alle fag samles nu og giver mening - det er fantastisk viden og super spændende 🤸‍♀️😀
Jeg troede gæstfriheden var ubegrænset her, men da jeg filmede en hanabe, så viste han ansigter, og da jeg gjorde tilbage, så valgte at han tisse efter mig fra træet han sad i, alt imens han skraldgrinede 🐒🙊😀
Strømen forsvinder ofte, og nogle gange i flere timer, og “inder-nettet” er kun tændt fra frokost og er så nede 4-6 gange dagligt, og den anden dag fandt jeg så årsagen, da 2 fiberteknikere var igang med reparere forbindelsen der forøvrigt anvendte et kokosnød træ som “mast” (se billede) 😳😀 Lørdag eftermiddag og søndag har vi haft fridag og her blev der endelig tid til at nyde Goa, det fantastiske sollys og indisk mad ☀️😊

Alt det bedste til vi ses ♥️🙏

  



21. Oktober

Uge 3 er gået, eller rettere løbet 😅 viden skovles ind, og 12 timer om dagen er langt fra længere nok - men det er stadig så helt fantastisk og vedkommende, og jeg er dybt ydmyg og taknemmelig over den viden og erfaring jeg modtager her🙏 så selvom der ikke er tid til andet end at studere yoga, kunne jeg ikke ønske det bedre 😊🙏
Der sker dog lidt, især junglen er spændende, og forleden krydsede en pyton på 3 meter stien udenfor mit værelse 🐍 nætterne er et inferno af ukendte lyde 😴 sommerfuglene er store som flagermus, og flagermusene på størrelse med krager 😊
En lørdag eftermiddag blev hippiestranden Arambol besøgt - men ud over at der solgtes hashpiber overalt, så var hipperne få, og der var mest plastic og køer tilbage 😎

Mandrem, hvor jeg bor er tilgengæld dejligt, og fritid nydes for det meste på strandcafeen hvor der også er rimelig stabil wifi - stabil strøm og wifi er stadig noget man skal være heldig for at finde, og beklageligvis mistes mange beskeder 🙃 det er nu 3. uge på ren vegetar kost og intet savnes - bortset fra at jeg savner min fantastiske kæreste og familie helt vildt ♥️ vi ses snart , alt det bedste til alle 🙏😊

 

1. November

Week 4 - Lacking words ...happy, proud, exhausted (in the good way), humble, thankful - 100s of feelings in one big chaos 😀🙃😢💪♥️🙏☀️
After 10 years of yoga passion and 6 years of selfpractice, becoming a yoga teacher in the old tradition, from the source, has been a dream, but a far away one - now i am here 😀💪🙏
But the road to the goal has been the true reward - the experience of this amazing life wisdom, more than 1000 years of passing on and experienced from generation to generation, being part of this makes my so humble 🙏♥️
The disciplin, sweat, focus and determination, and the resulting experience of releasing tension in body, mind and being - and the love  and sharing with my 28 new friends, and the amazing Himalaya yogis - this journey will forever stay in my heart ♥️🙏☀️
 

 


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Min yoga praksis

Yoga Asanas (stillinger)

Dagbog fra MMA træningscamp i Thailand, juli 2019